Ośmiorniczka dla (wcześniaków) noworodków amigurumi i podusia na szydełku oraz prezent na ślub.


 Ostatnio rozpisywałam się na temat włóczki Himalaya Mercan, że nie za bardzo nadaje się na prace szydełkowe, próbowałam okiełznać ją drutami, to zdecydowanie lepsza włóczka na druty:)
 Jednak zaczęłam nią robić poszewkę na poduszkę i wytrwałam do końca, sama w sobie włóczka jest rzeczywiście wydajna i mięciutka, na rzeczy dla dzieciaczków nadaje się idealnie. Z jednego 100g motka wyszła mi poszewka, która też jest robiona z tyłu, zostawiony jest tylko otwór na włożenie podusi (szydełkiem 3,5mm). 
Szydełkowa poszewka ma wymiary 30cmx30cm, jednak sama podusia jako wypełnienie powinna być nieco większa, bo poszewka bardzo ładnie się rozciąga.
 Poduszkowy wkład uszyłam z błękitnej bawełny, tak aby szydełkowy wzór był bardziej widoczny.




Do podusia, która jest prezentem na chrzest dorobiłam ośmiorniczkę :)
Bardzo mi się te maleństwa podobają, moja jest wyszydełkowana z włóczki YarnArt Jeans, szydełkiem 2,5mm. Jak zaczęłam się wgłębiać w temat ośmiorniczek, to dla wcześniaków ma to być z czystej bawełny, moja jest z mieszanki więc, będzie idealnym prezentem dla noworodka :)
Powstała więc taka, oto kolorowa zabawka:








Opis na wykonanie ośmiorniczki:
Głowa

Rząd1: 6 ps w magiczne koło
Rząd 2: 2 ps w każde o (12) 
Rząd 3: 2 ps w co 2 o (18) 
Rząd 4: 2 ps w co 3 o (24) 
Rząd 5: 2 ps w co 4 o (30) 
Rząd 6: 2 ps w co 5 o (36) 
Rzędy7-14: 1 ps w każde o (36) 
Rząd 15: (4 ps, 2 ps razem) powtarzamy 6 razy (30) 
Rzędy16-17: 1 ps w każde o (30) 
Rząd 18: (3 ps, 2 ps razem) powtarzamy 6 razy (24) 
Rzędy19-20: 1 ps w każde o (24) 
Rząd 21: (2 ps, 2 ps razem) powtarzamy 6 razy (18) 
Rząd 22: 1 ps w każde o (18) R23: (7 ps, 2 ps razem) powtarzamy  2 razy (16) 
Wypełniam ośmiorniczkę kulką sylikonową.

Dno ośmiornicy: 
Rząd 1: 6 ps w magiczne koło 
Rząd 2: 2 ps w każde o (12) 
Rząd 3: 2 ps w co 3 o (16).
Przerabiam razem główkę z dnem ośmiorniczki czyli:
Rząd 23: 1 ps razem w dno i głowę (16)

Ramiona
Rząd 24: * 1 ps, 50 o.ł, odwróć i zrób 2 ps w każdym o.ł, zakończ 1 ps*. 
Powtórz 7 razy, żeby uzyskać 8 ramion. 
Legenda: 
ps - półsłupek, o.ł - oczko łańcuszka

Na koniec byłam na ślubie mojej koleżanki z pracy, to tak na szybko obłożyłam książkowy upominek i przyozdobiłam moimi pracami. Serduszko akurat było jak znalazł na tą okazję a bukiecik w kilka minut powstał :)




Mam nadzieję Kochani, że moje prace podobają się choć troszkę:)

Napiszcie czy uczestniczycie w akcji "Ośmiorniczki dla wcześniaków", ja ostatnio dołączyłam do grupy na fb, pomału się wkręcam...

Ściskam Was bardzo serdecznie!
Dorota

Komentarze

  1. Fajne prace:))ja robiłam czapki dla dzieci chorych na białaczkę,ale ośmiorniczek nie,bo jakoś nie widzę ,ze w sterylne warunki inkubatora ktoś wkłada ośmiorniczkę z włóczki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też się ostatnio zastanawiałam, czy dzieciaczki zostają same z tymi zabawkami - raczej chyba nie. O czapeczkach słyszałam, ale jeszcze się nie wgłębiłam w temat. Pozdrawiam serdecznie i dziekuję :)

      Usuń
  2. Pewnie, że się podobają ;-) ja w akcji "Ośmiorniczki dla wcześniaków" uczestniczę prawie od początku. Bardzo wciąga ;-) Pojawiają się różne dyskusje na temat osmiorniczek, ale ja jestem za i jak tylko mam możliwości to robię kolejne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję zaangażowania! Dzięki za link do generatora wzorów :) pa

      Usuń
  3. Koleżanka taką ośmiorniczkę ma dla swojej 8 miesięcznej córeczki. Mała jest nią zaczwycona :) tylko trzeba pamiętać, żeby zabawki dla dzieci były robione z materiałów, które są bezpieczne ... bo jak wiadomo co do rączki to do buźki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na pewno super mała bawi się taką zabawką, z tego co czytałam to ośmiorniczki dla wcześniaków mają być tylko z włóczki bawełnianej, ale skoro zabawki amigurumi dla dzieci są robione głównie z włóczki YarnArt, to na pewno są bezpieczne :) Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  4. świetnie Ci wyszła ośmiorniczka; przyozdobiona książka też mi się bardzo podoba
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że bardzo lubię takie prace, nadają tyle ciepła otoczeniu, pomysłowo i ciekawie. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako matka wcześniaka mogę Wam powiedzieć, że dzieciątko kompletnie nie zwraca uwagi na taką ośmiorniczkę. Jeśli ją złapie jest to odruch bezwarunkowy i przypadkowy. Specjalnie obserwowałyśmy dzieciaczki na oddziale i bez wyjątku żadne z nich nie miało potrzeby trzymania macek. Choć wyglądają uroczo. A Twoja wielokolorowa jest wręcz bajecznie piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie masz racje, takie maluszki nawet noworodki świadomie nie sięgają po zabawki, jednak starsze niemowlaki już ośmiorniczkami się na pewno zainteresują :)

      Usuń
  7. Śliczna ośmiorniczka. Ja niestety mam dwie lewe ręce do takich rzeczy, nawet guzika nie potrafię porządnie przyszyć (zaraz odlatuje). szkoda, bo zrobiłabym swoim dwóm wcześniakom, choć bardziej młodszemu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie akcje charytatywne :) zawsze marzyłam, aby nauczyć się robić na szydełku, ale moja cierpliwość szybko się kończyła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto realizować swoje marzenia :) U mnie na blogu z kursami, zaczął się cykl nauki szydełkowania, na który serdecznie zapraszam: http://kursykrokpokroku.blogspot.com/p/schematy-szydeowe.html

      Usuń
  9. Poduszka jest piękna <3 oczarowałaś mnie ją na maksa! Mamy w rodzinie jednego wcześniaka, więc wiem, jak ważną akcją są Ośmiorniczki - sama wykonałam dwie dla koleżanki dzieci. O akcji cały czas myślę, ale jeszcze nie wzięłam w niej udziału...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać, że opakowanie do prezentu będzie jednym z piękniejszych, jakie Młodzi dostaną :D

      Usuń
    2. Dziękuję Iwonko pięknie i jak zdecydowałaś się na akcję "Ośmiorniczki dla wcześniaków"? Do mnie niestety Pani za późno się odezwała, teraz jak wróciłam do pracy już nie ma tyle czasu co wcześniej.

      Usuń

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po sobie - będę mogła i Ciebie odwiedzić:)

Popularne posty